|
Mecanisme O.N.U. de protectie a drepturilor omului
Descriere
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, este documentul care a avut o însemnătate excepţională pentru elaborarea şi dezvoltarea conceptului drepturilor omului pe plan naţional şi internaţional şi care înscrie, chiar în primul său alineat, ideea că „recunoaşterea demnităţii inerente tuturor membrilor familiei umane şi a drepturilor egale şi inalienabile constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume”. Împreună cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cele două Pacte – Pactul privind drepturile civile şi politice şi Pactul privind drepturile economice, sociale şi culturale şi cele două Protocoale facultative formează, aşa cum sunt denumite de către specialiştii în domeniu - „Carta Internaţională a Drepturilor Omului”. După cum se poate observa din întreg parcursul lucrării, documentele internaţionale amintite mai sus nu sunt nicidecum singurele care urmăresc garantarea drepturilor omului, iar în acest scop, în Capitolul III al lucrării de faţă am analizat, cu titlu de exemplu, câteva dintre cele mai semnificative convenţii elaborate sub egida O.N.U. care ocrotesc fie în mod colectiv anumite categorii de persoane – femei, copii etc., fie se referă la un singur drept – cum este Convenţia cu privire la prevenirea şi pedepsirea crimei de genocid. Prin convenţiile adoptate şi în vederea urmăririi aplicării acestora au fost create totodată şi mecanismele de natură instituţională şi procedurile de protecţie corespunzătoare. În acest context, importanţa drepturilor omului este dincolo de orice îndoială. Nu numai „mediul academic” intră în interacţiune cu această problemă, ci orice om este direct interesat în această privinţă. În încheiere, având în vedere toate cele redate pe parcursul celor cinci capitole ale lucrării de faţă, nu putem decât să sperăm că am creat o imagine cât mai completă asupra mecanismelor ONU de protecţie a drepturilor omului, mecanisme care, de altfel, stau la baza majorităţii normelor de protecţie a drepturilor omului, pe plan internaţional, regional şi naţional.
CUPRINS - MECANISME O.N.U. PRIVIND PROTECŢIA DREPTURILOR OMULUI - CAPITOLUL I: ASPECTE GENERALE PRIVIND DREPTURILE OMULUI SECŢIUNEA I: ORIGINILE CONCEPTULUI DE „DREPTURILE OMULUI” SECŢIUNEA A II-A: DREPTUL INTERNAŢIONAL MODERN AL DREPTURILOR OMULUI § 1. PILIERII CONCEPŢIEI MODERNE A DREPTURILOR OMULUI. CRITERII DE CLASIFICARE A DREPTURILOR OMULUI § 2. CREAREA DREPTULUI INTERNAŢIONAL MODERN AL DREPTURILOR OMULUI CAPITOLUL II: O.N.U. – ORGANIZAŢIE CU VOCAŢIE UNIVERSALĂ SECŢIUNEA I: CONSIDERAŢII DE ORDIN ISTORIC PRIVIND O.N.U. SECŢIUNEA A II-A: STRUCTURA O.N.U. § 1. PREZENTARE GENERALĂ § 2. ORGANELE PRINCIPALE ALE O.N.U. 2.1. ADUNAREA GENERALĂ 2.2. CONSILIUL DE SECURITATE 2.3. CONSILIUL ECONOMIC ŞI SOCIAL 2.4. CONSILIUL DE TUTELĂ 2.5. CURTEA INTERNAŢIONALĂ DE JUSTIŢIE (CIJ) 2.6. SECRETARIATUL § 3. ORGANELE SUBSIDIARE ALE O.N.U. § 4. INSTITUŢIILE SPECIALIZATE ALE O.N.U. CAPITOLUL III: DOCUMENTE O.N.U. PRIVIND DREPTURILE OMULUI SECŢIUNEA I: PREZENTARE DE ANSAMBLU A PRINCIPALELOR DOCUMENTE O.N.U. PRIVIND DREPTURILE OMULUI SECŢIUNEA A II-A: DREPTURILE OMULUI IN CARTA O.N.U. SECŢIUNEA A III-A: DECLARAŢIA UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI § 1. PREZENTARE GENERALĂ § 2. DREPTURILE ŞI LIBERTĂŢILE GARANTATE § 3. NATURA JURIDICĂ A DECLARAŢIEI UNIVERSALE A DREPTURILOR OMULUI SECŢIUNEA A IV-A: PACTELE INTERNAŢIONALE PRIVIND DREPTURILE OMULUI ŞI CELE DOUĂ PROTOCOALE FACULTATIVE § 1. PREZENTARE GENERALĂ § 2. PACTUL PRIVIND DREPTURILE CIVILE ŞI POLITICE § 3. PROTOCOLUL FACULTATIV LA PACTUL PRIVIND DREPTURILE CIVILE ŞI POLITICE § 4. AL DOILEA PROTOCOL FACULTATIV LA PACTUL INTERNAŢIONAL PRIVIND DREPTURILE CIVILE ŞI POLITICE § 5. PACTUL PRIVIND DREPTURILE ECONOMICE, SOCIALE ŞI CULTURALE SECŢIUNEA A V-A: ALTE DOCUMENTE O.N.U. PRIVIND PROTECŢIA DREPTURILOR OMULUI § 1. PREZENTARE GENERALĂ § 2. CONVENŢIA PENTRU PREVENIREA ŞI REPRIMAREA CRIMEI DE GENOCID § 3. CONVENŢIA INTERNAŢIONALĂ PRIVIND ELIMINAREA TUTUROR FORMELOR DE DISCRIMINARE RASIALĂ § 4. CONVENŢIA INTERNAŢIONALĂ PRIVIND SUPRIMAREA ŞI PEDEPSIREA CRIMEI DE APARTHEID § 5. CONVENŢIA ÎMPOTRIVA DISCRIMINĂRII ÎN MUNCĂ § 6. CONVENŢIA ASUPRA ELIMINĂRII TUTUROR FORMELOR DE DISCRIMINARE FAŢĂ DE FEMEIE (1979) § 7. CONVENŢIA ASUPRA DREPTURILOR POLITICE ALE FEMEII (1952) § 8. CONVENŢIA CU PRIVIRE LA DREPTURILE COPILULUI CAPITOLUL IV: MECANISME ŞI PROCEDURI PRIVIND ASIGURAREA APLICĂRII DOCUMENTELOR O.N.U. ÎN DOMENIUL DREPTURILOR OMULUI SECŢIUNEA I: MECANISME SUB EGIDA ECOSOC § 1. COMISIA PRIVIND CONDIŢIA FEMEII § 2. COMISIA DREPTURILOR OMULUI § 3. SUBCOMISIA DE LUPTĂ ÎMPOTRIVA MĂSURILOR DISCRIMINATORII ŞI PROTECŢIA MINORITĂŢILOR SECŢIUNEA A II-A: MECANISME PENTRU APLICAREA PACTELOR ŞI ALTOR CONVENŢII O.N.U. PRIVIND DREPTURILE OMULUI § 1. COMITETUL PENTRU DREPTURILE OMULUI § 2. COMITETUL PENTRU ELIMINAREA DISCRIMINĂRII RASIALE § 3. COMITETUL DREPTURILOR ECONOMICE, SOCIALE ŞI CULTURALE § 4. COMITETUL PENTRU ELIMINAREA TUTUROR FORMELOR DE DISCRIMINARE FAŢĂ DE FEMEI § 5. COMITETUL PENTRU DREPTURILE COPILULUI § 6. COMITETUL ÎMPOTRIVA TORTURII A. PREZENTARE GENERALĂ B. ANALIZA CAZULUI JOAQUIM HERRERA RUBIO CONTRA COLUMBIEI (COMUNICAREA NR. 161/1983) SECŢIUNEA A III-A: PROCEDURI DE PROTECŢIE A DREPTURILOR OMULUI ÎN CADRUL UNOR INSTITUŢII SPECIALIZATE ALE ONU § 1. ORGANIZAŢIA NAŢIUNILOR UNITE PENTRU EDUCAŢIE, ŞTIINŢĂ ŞI CULTURĂ (UNESCO) § 2. ORGANIZAŢIA INTERNAŢIONALĂ A MUNCII (OIM) SECŢIUNEA A IV-A: ROLUL ORGANIZAŢIILOR INTERNAŢIONALE NON-GUVERNAMENTALE (ONG) ÎN PROTECŢIA DREPTURILOR OMULUI CAPITOLUL V: CONCLUZII BIBLIOGRAFIE B I B L I O G R A F I E - Grigore Geamănu, „Drept internaţional public”, vol. II, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1983.
- Raluca Miga-Beşteliu, „Drept Internaţional, Introducere în Dreptul Internaţional Public”, Editura ALL, Bucureşti, 1998.
- Raluca Miga-Beşteliu, „Organizaţii Internaţionale Inter-guvernamentale”, Editura ALL Beck, Bucureşti, 2000.
- Ionel Cloşcă, Ion Suceavă, „Tratat de drepturile omului”, Editura Europa Nova, Bucureşti, 1995.
- Ionel Cloşcă, Ion Suceavă, Ioan Maxim, „Drepturile omului în sistemul Naţiunilor Unite”, Vol. I şi II, 1992.
- Thomas Buergenthal, Renate Weber, „Dreptul Internaţional al Drepturilor Omului”, Editura ALL, 1996.
- Zidan Merlboute, „Drepturile omului şi dreptul umanitar în abordarea islamică”, în “Revista Română de Drept Umanitar”, Nr. 1 (3), Anul 11, 1994.
- Victor Duculescu, „Protecţia Juridică a Drepturilor Omului”, Editura Lumina Lex, 1998.
- Augustin Fuerea, „Introducere în problematica dreptului internaţional al drepturilor omului”, Editura Era.
- Philippe Moreau Defarges, „Organizaţiile internaţionale contemporane”, Institutul European, Iaşi, 1998.
- George Elian, „Curtea Internaţională de Justiţie”, Editura Ştiinţifică, Bucureşti, 1970.
- Patrick Lenain, „FMI-ul”, Editura Coresi, Bucureşti, 2000.
- A.F.P. Bakker, „Instituţiile Financiare Internaţionale”, Editura Antet, Oradea, 1997.
- Thomas Buergenthal, “International Human Rights Law and Institutions: Accomplishments and Prospects”, Washington, 1988.
- T. Meron, „Human Rights and Humanitarian Norms as Customary Norms as Customary Law”, 1989.
- Marcian I. Niciu, ş.a. Culegere de documente de drept internaţional public, Editura Lumina Lex,Bucureşti, 1997.
- Irina Moroianu Zlătescu ş.a., Principalele instrumente internaţionale privind drepturile omului la care Românie este parte, vol. I Instrumente universale, Institutul român pentru drepturile omului, Bucureşti, 1997.
- Thomas Buergenthal, Alexandre Kiss, „La protection internationale des droits de l’homme”, Paris, 1991.
- D. Maziliu, „Drepturile omului - concept, exigenţe şi realităţi contemporane”, Editura Lumina Lex, Bucureşti, 2000.
- Aristotel, „Politica”, Editura Naţională, Bucureşti, 1924.
- „Principalele instrumente internaţionale privind drepturile omului la care România este parte”, Vol. 1, IRDO, Bucureşti, 1996.
- „Documente internaţionale privind combaterea torturii şi a tratamentelor inumane sau degradante”, IRDO, Bucureşti, 1998.
- Simma & Alston, „The Source of Human Rights Law: Custom, Jus cogens, and General Principles”, 12 Australian y.b. Int’l L. 82 (1992).
- B. Ramcharan (ed.), „Human Rights: Thirty Years After the Urriversal Declaration”, 1979.
- Henkin, “Human Rights and Domestic Jurisdiction,”, Thomas Buergenthal, „Human Rights. Intemational Law and the Helsinki Accord” (1977).
- Sohn, „The new international law: Protection of the right of individuals rather than states”.
- M.J. Bossuyt, Guide to the “Travaux Preparatoires” of the International Covenant on Civil and Political Rights, 1987.
- Site-ul: http://www.islam.ro
- Site-ul Ministerului Afacerilor Externe – www.mae.ro;
- Site-ul www.onu.org. - site-ul oficial al Organizaţiei Naţiunilor Unite
NOTĂ JURIDICĂ (RESPECTAREA DREPTURILOR DE AUTOR) Drepturile de copyright asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) publicate pe portalul www.lucrari.ro În conformitate cu dispozitiile Legii nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, dreturile de autor asupra lucrării de față aparțin creatorului sau creatorilor lucrării, respectiv S.C. INFO-CONSULTING AGENCY SRL, editurilor care funcţionează în cadrul societăţii (Editura Nomina Lex, Editura Gramen şi Editura Universul Literar) si colectivului de redactie. Toate drepturile sunt rezervate SC INFO-CONSULTING AGENCY SRL. Această lucrare, nici în tot, nici în parte, NU poate fi copiată, reprodusă, tradusă, arhivată sau transmisă sub nicio formă şi prin niciun fel de mijloace mecanice sau electronice fără acordul scris al SC INFO-CONSULTING AGENCY SRL, semnat şi stampilat de conducerea societăţii. Este interzisă, de asemenea, chiar şi după achiziţionare, publicarea lucrărilor în format electronic pe diverse site-uri tip bază de documente (gen scribd.com sau altele asemănătoare), pe site-uri de socializare sau orice alte site-uri care nu sunt proprietatea SC INFO-CONSULTING AGENCY SRL. Drepturile de distribuţie, atât în România, cât și în străinătate, aparțin în exclusivitate SC INFO-CONSULTING AGENCY SRL. În cazul în care descoperiţi că persoane rău intenţionate au încălcat drepturile noastre de autor, vă rugăm să ne anunţaţi folosind formularul de contact, iar noi vom lua în cel mai scurt timp măsurile legale ce se impun de la caz, la caz. Pentru că vrem să încurajăm respectarea drepturilor de autor pe internet, fiecărei persoane care descoperă un abuz în sensul celor menţionate mai sus, îi vom oferi gratuit o carte tipărită , publicată de editurile noastre (Editura Nomina Lex, Editura Gramen sau Editura Universul Literar)! Pentru mai multe detalii privind drepturile de autor, accesati termenii si conditiile de colaborare! ÎNTREBĂRI FRECVENTE 1. Cine a elaborat (conceput) lucrările în format electronic prezentate pe site-ul www.lucrări.ro? Toate lucrările in format ebook, prezentate pe site-urile grupului nostru editorial, sunt concepute de SC INFO-CONSULTING AGENCY SRL, prin specialiştii noştri, în calitate de avocaţi, jurişti, economişti, ingineri etc. în decursul a peste 10 ani de activitate. Nu expunem spre vânzare şi nici nu am expus vreodată lucrări în format electronic concepute de alte persoane. De asemenea, nu oferim la schimb lucrări din baza noastră de date! 2. În ce format se predau lucrările în format electronic? Lucrările în format electronic prezentate pe site-urile firmei noastre se predau atât în format tipărit, cât şi în format electronic (pe CD, în format Word şi PDF). 3. Care este termenul de livrare al lucrărilor în format electronic? Ca şi cărţile tipărite, şi lucrarile în format electronic se livrează, în măsura în care sunt pe stoc, în termen de cca. 2-5 zile lucrătoare, în funcţie de modalitatea de transport aleasă de dvs. (FanCourier sau Poşta Română). 4. În ce scop pot folosi o lucrare în format electronic publicată pe site-ul dvs.? Lucrările în format electronic publicate pe site-ul nostru se pot folosi în orice scop, atât timp cât se respectă legislaţia în vigoare privind drepturile de autor. Spre exemplu, se pot folosi, ca şi orice carte tipărită, ca sursă de documentare sau ca material educativ pentru aprofundarea unui anumit domeniu sau temă; se pot folosi la elaborarea propriilor lucrări, articole, referate etc. necesare în procesul educaţional; se pot folosi chiar si citate din lucrări, dar, bineînţeles, cu specificarea sursei de documentare etc. etc. 5. Pot folosi aceste lucrări ca şi lucrări de licenţă, de disertaţie sau de doctorat ? NU, nu puteti folosi ca atare lucrările noastre ca lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat etc. pentru că, în primul rând, aţi încălca drepturile de autor. Puteţi însă folosi lucrările în format electronic editate de noi ca principală sursă de documentare, cu condiţia să specificaţi sursa care trebuie să cuprindă: numele autorului lucrării, titlul lucrării, editura producătoare, anul editării şi pagina. În al doilea rând, Legea educatiei naţionale nr. 1/2011 (publicată în Monitorul Oficial nr. 18 din 10 ianuarie 2011) interzice expres vânzarea/cumpărarea de lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat sau alte asemenea lucrări ştiinţifice, prin dispoziţiile art. 143 alin. (5) stipulând că: "Este interzisă comercializarea de lucrări ştiinţifice în vederea facilitării falsificării de către cumpărător a calităţii de autor al unei lucrări de licenţă, de diplomă, de disertaţie sau de doctorat". Totodată noua lege a impus sancţiuni severe atât pentru cei care cumpără astfel de lucrări gata făcute cât şi pentru cadrele didactice, care nu se preocupă de asigurarea originalităţii lucrărilor pe care le coordonează. În aceste condiţii putem să formulăm şi câteva SFATURI şi/sau AVANTAJE: 1. Nu riscaţi exmatricularea sau alte sancţiuni cumpărând o lucrare gata facută, când puteţi să vă procuraţi foarte uşor cărţi şi alte documentaţii necesare concepute de profesionişti şi să vă elaboraţi singuri lucrările, asigurând astfel originalitatea muncii dvs. şi fără să riscaţi absolut nimic! Mai mult decât atât, aveţi şi avantajul că, la final, veţi ştii ce aţi scris în propria lucrare şi veţi fi mai bine pregătit în vederea susţinerii. 2. Elaborând singuri proiectele veţi avea şi garanţia că ce aţi scris este corect, atât din punct de vedere noţional, gramatical etc., cât şi sub aspectul legislaţiei în vigoare! Cu titlu de exemplu, vă amintim că în cazul lucrărilor juridice, veţi găsi de vânzare pe internet fel şi fel de lucrări elaborate de neprofesionisti, redactate fără a se ţine cont de legislaţia în vigoare care în România este într-o continuă schimbare. În aceste condiţii cel mai bine este să folosiţi surse de încredere şi să verificaţi personal schimbările legislative! 3. Elaborând singuri lucrările veți evita încălcarea drepturilor de autor, dacă avem aici în vedere că majoritatea site-urilor care vând lucrări de licență, diplomă, disertație sau doctorat funcționează ilegal, prin punerea în vânzare fără niciun drept, a unor lucrări elaborate de alte persoane şi "adunate" de la profesori, secretariatele facultăţilor, centrele de copiere sau chiar de la firmele care asigură copertarea lucrărilor . Pentru mai multe detalii privind modul de elaborare al unor lucrări de ştiinţifice puteţi consulta ghidul de redactare şi tehnoredactare a unei lucrări ştiinţifice!
Titlul lucrarii: |
Mecanisme O.N.U. de protectie a drepturilor omului
|
Autor: |
Redactia Lucrari.ro
|
Anul elaborarii: |
2002
|
Numar de pagini: |
85
|
Format: |
A4
|
Diacritice: |
Da
|
Note de subsol: |
Da
|
Format de livrare: |
Un exemplar tipărit, hârtie A4 + CD cu lucrarea in format Word
|
Termen de livrare: |
24-72 ore din momentul efectuării comenzii
|
|
Drepturile omului constituie azi o problematică care poate fi abordată pe planul filozofiei politico-juridice, pe planul cooperării dintre state şi pe plan juridic, unde constituie obiect al reglementărilor juridice internaţionale şi de drept intern. Problematica drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeanului este reglementată de dreptul constituţional, în plan intern şi, în acelaşi timp, de dreptul internaţional public, la nivel internaţional. Este evidentă astfel, existenţa unei relaţii intern-internaţional, cu privire la obiectul comun al normelor şi la valorile apărate de acestea faţă de fiinţa umană, de demnitatea ei şi deci de drepturile ei fundamentale. Doctrina şi practica drepturilor omului a evoluat în timp. Înainte de cel de-al doilea război mondial, în dreptul internaţional, drepturile omului au fost instituite şi apărate prin instituţii juridice referitoare la intervenţiile umanitare, responsabilitatea statelor pentru atingerile aduse străinilor, protecţia minorităţilor şi dreptul internaţional umanitar. Acesta era efectul unei concepţii tradiţionale conform căreia dreptul internaţional reglementează în mod exclusiv relaţiile dintre state. Se aprecia că normele dreptului internaţional nu au nici o incidenţă asupra relaţiilor dintre un stat şi cetăţenii lui. Cu toate acestea, au existat şi excepţii, dintre care amintim: o intervenţiile umanitare; o apărarea civililor, femeilor şi copiilor în cazul conflictelor armate şi o încercările de a garanta egalitatea de tratament a minorităţilor religioase. După cel de-al doilea război mondial, asistăm la dezvoltarea unei concepţii moderne cu privire la reglementarea internaţională a drepturilor omului. Monstruoasele încălcări al drepturilor omului în timpul războiului au determinat omenirea să adopte un sistem de norme care să prevină suferinţele cauzate de flagelul războiului, dar şi asigure un sistem efectiv de protecţie a drepturilor care existau deja şi erau reglementate de Liga Naţiunilor. Astfel, în cadrul Adunării Generale a Naţiunilor Unite a fost adoptată Carta Naţiunilor Unite şi Declaraţia Universală a Drepturilor Omului. În prezent, drepturile omului şi respectarea lor confirmă gradul de civilizaţie al unui stat, al unui popor. Recunoaşterea demnităţii umane şi a drepturilor egale ale tuturor oamenilor indiferent de gen, naţionalitate, apartenenţă religioasă, indiferent de vârstă sau condiţie socială, constituie temelia păcii şi a libertăţilor fundamentale, a dreptăţii şi toleranţei faţă de aproape. Problemele referitoare la apărarea drepturilor omului în diferite ţări sunt aceleaşi; doar oamenii şi modalităţile de abordare ale lor sunt diferite. În epoca modernă ne confruntam cu probleme vechi de când lumea… Mondializarea are efect şi în problematica drepturilor omului. Pe plan internaţional, Organizaţia Naţiunilor Unite, iar pe plan european Consiliul Europei, s-au ocupat şi se vor ocupa în continuare, în mod constant de protecţia drepturilor omului. Astfel au fost adoptate şi principalele documente ce vizează drepturile omului – Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, care se regăsesc astăzi, într-un fel sau altul, şi în dreptul intern al tuturor statelor membre. Mecanismul instituţional de control creat de Consiliul Europei, şi în special Curtea Europeană a Drepturilor Omului va fi în continuare garantul aplicării dispoziţiilor în materie pe plan european. Nu este de neglijat nici rolul Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE), care, în special prin Actul final de la Helsinki, a adus o contribuţie importantă pe linia dezvoltării politicii de protecţie a drepturilor omului, aşa cum nu este de negligat nici rolul altor organizaţii regionale despre care am făcut vorbire în lucrare – cum ar fi Organizaţia Statelor Americane (OSA) şi Organizaţia Unităţii Africane (OUA), care se ocupă de problematica drepturilor omului pe plan regional, la nivelul unor continente. La nivelul Uniunii Europene, aşa cum am amintit pe parcursul lucrării, odată cu summit-ul de la Nisa (sub preşedinţia Franţei), s-a lansat şi Carta Fundamentală a Drepturilor Omului, Uniunea Europeană începând astfel o nouă eră, în care, aşa cum afirma premierul francez Lionel Jospin, trebuie să se pună bazele unui „proiect social”.
Pretul nostru: Lei (Ron) 210.00
|
|
Într-un sens strict, Consiliul de Securitate nu este totalmente diferit de Consiliul din 1945. el s-a lărgit, de la cei 11 iniţiali membri ajungând astăzi la 15, cu perspectiva unei alte lărgiri în viitorul previzibil, pentru a reflecta exigenţele unui organism mai reprezentativ pentru majoritatea membrilor Naţiunilor Unite. Printre membrii permanenţi, fotoliul alocat expres Republicii China este ocupat, din 1971, de Republica Populară a Chinei şi fotoliul alocat Uniunii Sovietice este ocupat din 1991 de Rusia. Câţiva noi membri permanenţi pot fi adăugaţi dacă şi atunci când reforma în cursa Consiliului va fi definitivată. În acest moment al redactării articolului este prea devreme să prevedem unde va duce această dezbatere. O problemă practică este reprezentată de faptul că Consiliul, dea lungul anilor, a trecut peste obstacolele procedurale precum dublul drept de veto şi peste aparenta condiţie a Cartei ce prevedea că toţi membri să voteze în favoarea unei rezoluţii ce urma să fie adoptată. Abţinerile au fost tratate ca şi cum ar fi fost „voturi concurente” în conformitate cu conţinutul art. 27 (3). Acest dispozitiv a împiedicat Consiliul să acţioneze, cel puţin în anumite cazuri în timpul Războiului Rece; acesta continuă mecanismul procedural necesar funcţionării Consiliului. De asemenea, problemele de interpretare ale rezoluţiei 1441, care au dus la recenta intervenţie militară din Irak, au pus în discuţie nu doar capacitatea Consiliului de Securitate de a acţiona unitar, ci eficienţa în sine a rezoluţiilor sale în noul context global. Cele mai serioase probleme legale sau quasi-legale ale Consiliului, apărute după Războiul Rece, au fost până acum de o natură în legătură cu care un observator din timpul războiului din Golf nu ar fi visat, că va ajunge în prim-plan. Observatorii se gândeau, mai degrabă, la posibilul abuz al puterii decât la o eventuală renunţare la acesta. Consiliul a invocat Capitolul VII când ameninţarea păcii internaţionale nu era în sine evidenţiată şi a omis în majoritatea cazurilor orice justificare a constatării unei asemenea ameninţări. El a invocat Capitolul VII pentru a autoriza statele membre să folosească forţa armată pentru păstrarea sau restabilirea păcii, fără să se bazeze pe art. 42 şi pe înţelegerile potrivite din art. 43. Pe frontul quasi-legislativ, Consiliul a constituit tribunale privind crimele de război şi în legătură cu care a emis directive pentru ca statele membre să coopereze. El a creat o comisie de compensare pentru a determina creanţele împotriva unui stat agresor. El a împuternicit tribunalele şi comisia să aplice norme ce nu reflectă, în mod necesar, vrei dispoziţii legală internaţională preexistentă.
Pretul nostru: Lei (Ron) 270.00
|
|
Structurata pe parcursul a doua parti - Partea I - Consideratii teoretice si Partea a II-a: Documente si formulare utile, lucrarea de fata abordeaza un subiect din ce in ce mai dezbatut in ultima vreme in contextul cresterii numarului de cereri in fata Curtii Europene a Drepturilor Omului.
Pretul nostru: Lei (Ron) 24.00
|
|
Această lucrarea mi-a oferit oportunitatea de a aprofunda această problematică complexă şi atât de importantă care este formată de „drepturile intangibile”. Importanţa acestor drepturi este dincolo de orice îndoială. Nu numai „mediul academic” intră în interacţiune cu această problemă ci orice om din orice colţ al planetei. Ignorarea drepturilor omului face ca omul să decadă de la condiţia sa la cea de animal şi poate şi mai jos pentru că şi până animalele îşi protejează propria specie. Lupta pentru crearea conceptelor în acest domeniu a fost dată şi s-a încheiat cu o victorie aproape completă. Lupta pentru aplicarea acestor concepte, pentru garantarea lor, este o luptă care nu se va termina niciodată. Din păcate marile Conferinţe, Comunicări şi alte acţiuni de acest gen pălesc în faţa unor acţiuni îndreptate direct către nivelul omului de rând, poate de mai mic impact mediatic, dar care dau rezultate concrete şi ajută la schimbarea multor aşa-zise tradiţii atât de periculoase pentru om. Edificator în această direcţie este, pentru a da un singur exemplu, viaţa Maicii Tereza , care a înţeles acest adevăr şi l-a aplicat în practică. După părerea mea cel mai important lucru care trebuie făcut pentru protecţia drepturilor omului este schimbarea atitudinii pe care oamenii o au faţă de ei înşişi şi semenii lor.
Pretul nostru: Lei (Ron) 240.00
|
|
Relaţiile consulare, deşi reglementate de dreptul internaţional, au un specific deosebit, ele neintrând decât parţial sub incidenţa acestuia (dreptului internaţional) şi anume, numai în ceea ce priveşte aspectul formal. În privinţa conţinutului, acesta este de drept intern, pentru că funcţiile sunt de drept intern. Prin natura lor, actele consulare sunt destinate a produce efecte în ordinea juridică internă (a statului trimiţător, a unui stat terţ sau chiar a statului de reşedinţă).
Pretul nostru: Lei (Ron) 290.00
|
|
Conflicte armate continuă să îşi facă apariţia, generate de o varietate de cauze: structuri inadecvate politice faţă de colapsul în care se află unele state, eşecul în transferarea fără violenţă a puterii, populaţie minoritară nemulţumită cu statutul ei în unele state şi care ţin sau nu seama de graniţele legale, competiţie pentru resursele necesare traiului între populaţiile sărace ale Planetei etc. Aceste cauze duc la o „fertilitate” crescută a situaţiilor de conflict în şi între statele lumii. Violenţa este alimentată de un mare număr de arme care pot fi procurate aproape în orice colţ al lumii. Rezultatul este suferinţa umană – de obicei la o scară mare, ameninţări la adresa păcii şi securităţii mondiale, distrugerea a vieţii economice şi sociale a unor întregi naţiuni. Multe din conflictele din ziua de astăzi pot apărea ca depărtate celor care nu se află în linia frontului. Dar naţiunile lumii îşi dau seama de riscul pe care îl implică inacţiunea. Eşecul în prevenirea sau măcar izolarea conflictelor poate duce la acutizarea lor şi la implicarea a mai multor „actori”. Istoria destul de recentă arată cum un conflict între fracţiunile dintr-un stat poate duce la destabilizarea unei întregi regiuni geografice. Puţine din conflictele contemporane pot fi considerate locale. De obicei ele generează probleme mult mai mari – cum ar fi traficul ilegal de arme, de droguri, terorismul, refugiaţi, atingeri grave aduse mediului – ale căror consecinţe sunt simţite mult mai departe decât zona de conflict. Operaţiunile ONU de menţinere a păcii, care au la baza lor peste o jumătate de secol de experienţă, sunt o unealtă indispensabilă în aceste cazuri. Legitimitatea şi universalitatea lor sunt unice, bazându-se în acest sens pe caracterul dat acţiunilor de organizaţia care le furnizează şi care cuprinde 158 de ţări. Operaţiunile de menţinere a păcii pot izbândi acolo unde alt tip de acţiuni au dat greş.
Pretul nostru: Lei (Ron) 190.00
|
|
Conflicte armate continuă să îşi facă apariţia, generate de o varietate de cauze: structuri inadecvate politice faţă de colapsul în care se află unele state, eşecul în transferarea fără violenţă a puterii, populaţie minoritară nemulţumită cu statutul ei în unele state şi care ţin sau nu seama de graniţele legale, competiţie pentru resursele necesare traiului între populaţiile sărace ale Planetei etc. Aceste cauze duc la o „fertilitate” crescută a situaţiilor de conflict în şi între statele lumii. Violenţa este alimentată de un mare număr de arme care pot fi procurate aproape în orice colţ al lumii. Rezultatul este suferinţa umană – de obicei la o scară mare, ameninţări la adresa păcii şi securităţii mondiale, distrugerea a vieţii economice şi sociale a unor întregi naţiuni. Multe din conflictele din ziua de astăzi pot apărea ca depărtate celor care nu se află în linia frontului. Dar naţiunile lumii îşi dau seama de riscul pe care îl implică inacţiunea. Eşecul în prevenirea sau măcar izolarea conflictelor poate duce la acutizarea lor şi la implicarea a mai multor „actori”. Istoria destul de recentă arată cum un conflict între fracţiunile dintr-un stat poate duce la destabilizarea unei întregi regiuni geografice. Puţine din conflictele contemporane pot fi considerate locale. De obicei ele generează probleme mult mai mari – cum ar fi traficul ilegal de arme, de droguri, terorismul, refugiaţi, atingeri grave aduse mediului – ale căror consecinţe sunt simţite mult mai departe decât zona de conflict. Operaţiunile ONU de menţinere a păcii, care au la baza lor peste o jumătate de secol de experienţă, sunt o unealtă indispensabilă în aceste cazuri. Legitimitatea şi universalitatea lor sunt unice, bazându-se în acest sens pe caracterul dat acţiunilor de organizaţia care le furnizează şi care cuprinde 158 de ţări. Operaţiunile de menţinere a păcii pot izbândi acolo unde alt tip de acţiuni au dat greş.
Pretul nostru: Lei (Ron) 220.00
|
|
Drepturile omului constituie azi o problematică care poate fi abordată pe planul filozofiei politico-juridice, pe planul cooperării dintre state şi pe plan juridic, unde constituie obiect al reglementărilor juridice internaţionale şi de drept intern. Problematica drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeanului este reglementată de dreptul constituţional, în plan intern şi, în acelaşi timp, de dreptul internaţional public, la nivel internaţional. Este evidentă astfel, existenţa unei relaţii intern-internaţional, cu privire la obiectul comun al normelor şi la valorile apărate de acestea faţă de fiinţa umană, de demnitatea ei şi deci de drepturile ei fundamentale. Doctrina şi practica drepturilor omului a evoluat în timp. Înainte de cel de-al doilea război mondial, în dreptul internaţional, drepturile omului au fost instituite şi apărate prin instituţii juridice referitoare la intervenţiile umanitare, responsabilitatea statelor pentru atingerile aduse străinilor, protecţia minorităţilor şi dreptul internaţional umanitar. Acesta era efectul unei concepţii tradiţionale conform căreia dreptul internaţional reglementează în mod exclusiv relaţiile dintre state. Se aprecia că normele dreptului internaţional nu au nici o incidenţă asupra relaţiilor dintre un stat şi cetăţenii lui. Cu toate acestea, au existat şi excepţii, dintre care amintim: o intervenţiile umanitare; o apărarea civililor, femeilor şi copiilor în cazul conflictelor armate şi o încercările de a garanta egalitatea de tratament a minorităţilor religioase. După cel de-al doilea război mondial, asistăm la dezvoltarea unei concepţii moderne cu privire la reglementarea internaţională a drepturilor omului. Monstruoasele încălcări al drepturilor omului în timpul războiului au determinat omenirea să adopte un sistem de norme care să prevină suferinţele cauzate de flagelul războiului, dar şi asigure un sistem efectiv de protecţie a drepturilor care existau deja şi erau reglementate de Liga Naţiunilor. Astfel, în cadrul Adunării Generale a Naţiunilor Unite a fost adoptată Carta Naţiunilor Unite şi Declaraţia Universală a Drepturilor Omului. În prezent, drepturile omului şi respectarea lor confirmă gradul de civilizaţie al unui stat, al unui popor. Recunoaşterea demnităţii umane şi a drepturilor egale ale tuturor oamenilor indiferent de gen, naţionalitate, apartenenţă religioasă, indiferent de vârstă sau condiţie socială, constituie temelia păcii şi a libertăţilor fundamentale, a dreptăţii şi toleranţei faţă de aproape. Problemele referitoare la apărarea drepturilor omului în diferite ţări sunt aceleaşi; doar oamenii şi modalităţile de abordare ale lor sunt diferite. În epoca modernă ne confruntam cu probleme vechi de când lumea… Mondializarea are efect şi în problematica drepturilor omului. Pe plan internaţional, Organizaţia Naţiunilor Unite, iar pe plan european Consiliul Europei, s-au ocupat şi se vor ocupa în continuare, în mod constant de protecţia drepturilor omului. Astfel au fost adoptate şi principalele documente ce vizează drepturile omului – Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, care se regăsesc astăzi, într-un fel sau altul, şi în dreptul intern al tuturor statelor membre. Mecanismul instituţional de control creat de Consiliul Europei, şi în special Curtea Europeană a Drepturilor Omului va fi în continuare garantul aplicării dispoziţiilor în materie pe plan european. Nu este de neglijat nici rolul Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE), care, în special prin Actul final de la Helsinki, a adus o contribuţie importantă pe linia dezvoltării politicii de protecţie a drepturilor omului, aşa cum nu este de neglijat nici rolul altor organizaţii regionale despre care am făcut vorbire în lucrare – cum ar fi Organizaţia Statelor Americane (OSA) şi Organizaţia Unităţii Africane (OUA), care se ocupă de problematica drepturilor omului pe plan regional, la nivelul unor continente. La nivelul Uniunii Europene, aşa cum am amintit pe parcursul lucrării, odată cu summit-ul de la Nisa (organizat sub preşedinţia Franţei), s-a lansat şi Carta Fundamentală a Drepturilor Omului, Uniunea Europeană începând astfel o nouă eră, în care, aşa cum afirma ex-premierul francez Lionel Jospin, trebuie să se pună bazele unui „proiect social”.
Pretul nostru: Lei (Ron) 250.00
|
|
S-a arătat de multe ori că drepturile şi libertăţile civile sunt din totdeauna prima cauză a unui război, iar lupta teroristă este de fapt un război invizibil, din moment ce nu există armate teroriste organizate ca atare. În fapt, însă, teroriştii atacă esenţa democraţiei. Problema ce trebuie rezolvată atât de S.U.A. cât şi de celelalte democraţii occidentale este cum să se apere de ameninţarea teroristă şi să protejeze, în acelaşi timp, libertăţile pe care aceasta este gata să le distrugă. Terorismul este o problemă extrem de gravă şi în mod sigur nimeni nu vrea să pară că împiedică eforturile depuse de lege pentru a-l combate. Totodată, ameninţarea teroristă nu trebuie folosită ca pretext pentru a justifica atacurile menite se slăbească şi să compromită actele fundamentale şi celelalte norme internaţionale care reglementează drepturile omului. De altfel, este destul de greu de menţinut un echilibru între asigurarea măsurilor de securitate şi cea a libertăţilor în prezent, fapt ce va deveni din ce în ce mai greu, în viitor. În ciuda tuturor eforturilor naţionale şi internaţionale de a combate terorismul, aceste acte continuă să se desfăşoare sub toate formele şi manifestările, omorând un număr tot mai mare de persoane nevinovate, inclusiv femei, copii şi bătrâni; deşi O.N.U. este foarte preocupată de lupta împotriva terorismului de multă vreme, abia în ultimii ani s-a pus problema unei corelaţii între terorism şi drepturile omului. Astfel, se cunoaşte că terorismul reprezintă o puternică provocare la adresa democraţiei, a societăţii civile şi a supremaţiei legii, la adresa vieţii şi demnităţii individului, însă, abia acum a fost recunoscut faptul că problema teroristă trebuie abordată nu sub aspectul controlului actelor criminale, ci sub aspectul apărării drepturilor omului. Activităţile teroriste au fost de nenumărate ori consemnate drept acte de transgresiune, ce au drept scop anihilarea drepturilor omului‚ libertăţile sale fundamentale şi democraţia, ameninţând integritatea teritorială, pacea internaţională şi securitatea, destabilizând guvernele legal constituite, subminând pluralismul poliţie şi având numeroase alte consecinţe nefaste din punct de vedere economic şi al dezvoltării sociale a statelor afectate de acest fenomen. Terorismul, în mod evident, nu pune doar statele sub spectrul fricii, dar totodată constituie o violare flagrantă a drepturilor şi libertăţilor populaţiei nevinovate. Mai mult chiar, actele cu caracter terorist pot provoca sau oferi o scuză pentru gravele violări ale drepturilor omului de către guvernele ce se simt ameninţate de terorism.
Pretul nostru: Lei (Ron) 240.00
|
|
PROTECŢIA MINORITĂŢILOR DIN PERSPECTIVA INSTRUMENTELOR O.N.U. - PLANUL LUCRĂRII - CAPITOLUL I: ASPECTE GENERALE PRIVIND DREPTURILE OMULUI SECŢIUNEA I: ORIGINILE CONCEPTULUI DE „DREPTURILE OMULUI” SECŢIUNEA A II-A: DREPTUL INTERNAŢIONAL MODERN AL DREPTURILOR OMULUI § 1. Pilierii concepţiei moderne a drepturilor omului. criterii de clasificare a drepturilor omului § 2. Crearea dreptului internaţional modern al drepturilor omului CAPITOLUL II: O.N.U. – ORGANIZAŢIE CU VOCAŢIE UNIVERSALĂ SECŢIUNEA I: CONSIDERAŢII DE ORDIN ISTORIC PRIVIND O.N.U. SECŢIUNEA A II-A: STRUCTURA O.N.U. § 1. Prezentare generală § 2. Organele principale ale O.N.U. § 3. Organele subsidiare ale O.N.U. § 4. Instituţiile specializate ale O.N.U. CAPITOLUL III: DOCUMENTE O.N.U. CU IMPACT ÎN CEEA CE PRIVEŞTE MINORITĂŢILE NAŢIONALE SECŢIUNEA I: PREZENTARE DE ANSAMBLU A PRINCIPALELOR DOCUMENTE O.N.U. PRIVIND DREPTURILE OMULUI SECŢIUNEA A II-A: CARTA O.N.U. SECŢIUNEA A III-A: DECLARAŢIA UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI SECŢIUNEA A IV-A: PACTELE INTERNAŢIONALE PRIVIND DREPTURILE OMULUI ŞI CELE DOUĂ PROTOCOALE FACULTATIVE § 1. Prezentare generală § 2. Pactul privind drepturile civile şi politice § 3. protocolul facultativ la Pactul privind drepturile civile şi politice § 4. Al doilea Protocol facultativ la pactul internaţional privind drepturile civile şi politice § 5. Pactul privind drepturile economice, sociale şi culturale SECŢIUNEA A V-A: CONVENŢIA INTERNAŢIONALĂ PRIVIND ELIMINAREA TUTUROR FORMELOR DE DISCRIMINARE RASIALĂ SECŢIUNEA A VI-A: DECLARAŢIA ASUPRA DREPTURILOR PERSOANELOR APARŢINÂND MINORITĂŢILOR NAŢIONALE SAU ETNICE, RELIGIOASE ŞI LINGVISTICE SECŢIUNEA A VII-A: DECLARAŢIA ASUPRA ELIMINĂRII TUTUROR FORMELOR DE INTOLERANŢĂ ŞI DE DISCRIMINARE BAZATE PE RELIGIE SAU CONVINGERE SECŢIUNEA A VIII-A: DECLARAŢIA ASUPRA RASEI ŞI PREJUDECĂŢILOR RASIALE SECŢIUNEA A IX-A: DECLARAŢIA ASUPRA PRINCIPIILOR COOPERĂRII CULTURALE INTERNAŢIONALE CAPITOLUL IV: STATUTUL MINORITĂŢILOR SECŢIUNEA I: ASPECTE GENERALE PRIVIND EXISTENŢA ŞI RECUNOAŞTEREA MINORITĂŢILOR SECŢIUNEA A II-A: ANALIZA DREPTURILOR PERSOANELOR CARE FAC PARTE DIN MINORITŢI SECŢIUNEA A III-A: IDENTITATEA MINORITĂŢILOR SECŢIUNEA A IV-A: POPULAŢIILE AUTOHTONE CAPITOLUL V: MECANISME ŞI PROCEDURI PRIVIND ASIGURAREA APLICĂRII DOCUMENTELOR O.N.U. ÎN DOMENIUL DREPTURILOR MINORITĂŢILOR SECŢIUNEA I: MECANISME SUB EGIDA ECOSOC § 1. Comisia drepturilor omului § 2. Subcomisia de luptă împotriva măsurilor discriminatorii şi protecţia minorităţilor SECŢIUNEA A II-A: MECANISME PENTRU APLICAREA PACTELOR ŞI ALTOR CONVENŢII O.N.U. PRIVIND DREPTURILE OMULUI § 1. Comitetul pentru drepturile omului § 2. Comitetul pentru eliminarea discriminării rasiale § 3. Comitetul drepturilor economice, sociale şi culturale SECŢIUNEA A III-A: PROCEDURI DE PROTECŢIE A DREPTURILOR OMULUI ÎN CADRUL UNOR INSTITUŢII SPECIALIZATE ALE ONU CAPITOLUL VI: CONCLUZII
Pretul nostru: Lei (Ron) 290.00
|
|
La 24 septembrie 1998, România a devenit a 18-a ţară care a semnat Memorandumul în legătură cu operaţiunile ONU de menţinere a păcii. Ministrul de externe român din acea vreme, Andrei Pleşu, a participat din partea României la ceremonia de semnare a memorandumului iar din partea ONU a participat subsecretarul general al ONU pentru operaţiuni de menţinere a păcii, Bernard Miyet. Conform acestui memorandum, România s-a obligat să furnizeze ONU un batalion de infanterie, un spital mobil de campanie, observatori militari, ofiţeri de poliţie şi personal logistic. Ulterior (3 decembrie 1999), a devenit membru deplin al SHIRBRIG (Brigada Multinaţională cu Capacitate de Luptă Ridicată a Forţelor ONU în Aşteptare). În acelaşi timp, pe plan regional, a aderat la iniţiativele central şi sud-est europene de întărire a păcii: CENCOOP şi SEEBRIG. Începând din aprilie 1991 şi până în prezent, România a participat la misiuni ONU de menţinere a păcii cu peste 6000 militari şi poliţişti civili (Observatori Militari, Ofiţeri de stat major, Ofiţeri de Legătură, Poliţie Militară, trupe de infanterie, spitale de campanie) situându-se timp de 2 ani (septembrie 1995 - iulie 1997) pe locurile 8-12 în lista celor 75-76 state membre contributoare la Operaţiuni ONU de menţinere a păcii, cu efective desfăşurate simultan de peste 900 căşti albastre. România a început să participe la operaţiuni ONU de menţinere a păcii în aprilie 1991, cu 10 ofiţeri observatori militari, la Misiunea de Observare din Irak-Kuweit (UNIKOM). Din trimestrul I/1999, doi ofiţeri români au fost angajaţi pe posturi de funcţionari militari internaţionali în Secretariatul ONU, la Departamentul Operaţiunilor de Menţinere a Păcii (DPKO). Din luna decembrie 2000, lor li s-a mai adăugat un al treilea ofiţer român. Totodată, România a fost admisă ca membru în toate nivelurile de participare la sistemul SHIRBRIG (UN Stand-by Forces High Readiness Brigade), inclusiv în Elementul de planificare (Comandamentul Brigăzii). Misiunile de menţinere a păcii şi umanitare la care România a participat au scos în evidenţă: sporirea credibilităţii în ceea ce priveşte potenţialul de care dispune ţara noastră în participarea la astfel de misiuni; confirmarea faptului că România este un participant activ la procesul de menţinere a păcii şi a securităţii pe plan mondial şi constituie un generator de securitate la nivel regional şi subregional; capacitatea de care a dat dovada personalul participant la astfel de misiuni prin însuşirea şi aplicarea procedurilor standard de operare ONU şi profesionalismul dovedit în cadrul diferitelor comandamente; capacitatea unităţilor şi personalului participant de a duce acţiuni militare în cadru multinaţional, în condiţii geopolitice şi de relief, altele decât cele caracteristice teritoriului naţional; capacitatea participanţilor de a se adapta rapid la reguli şi tradiţii locale, specifice zonei şi misiunilor; creşterea gradului de responsabilitate în rândul militarilor pentru desfăşurarea acţiunilor în condiţii de stres şi independenţă; fiabilitatea tehnicii militare de producţie autohtona în condiţii meteorologice şi de relief diferite.
Pretul nostru: Lei (Ron) 230.00
|
NOTĂ JURIDICĂ (RESPECTAREA DREPTURILOR DE AUTOR) Drepturile de autor (drepturile de copyright) asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe portalulwww.lucrari.ro În conformitate cu dispozitiile Legii nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, drepturile de autor asupra asupra cartilor in format clasic (tiparit), asupra manualelor, asupra ebook-urilor (cărţilor/lucrărilor în format electronic) sau oricăror alte materiale, articole, documentatii, studii etc. publicate pe site-ul www.lucrari.ro aparțin creatorului sau creatorilor lor, respectiv editurilor care funcţionează în cadrul societăţii noastre, colectivului de redacţie, ori editurilor sau autorilor parteneri. Toate drepturile sunt rezervate acestora! Lucrările prezentate pe site-ul nostru (prin "lucrari" înţelegându-se orice material publicat, fie el carte clasica, manual, ebook, studiu, material, referat etc.) nici în tot, nici în parte, NU pot fi copiate, reproduse, traduse, arhivate sau transmise sub nicio formă şi prin niciun fel de mijloace mecanice sau electronice fără acordul scris (semnat si stampilat) al creatorului respectivei lucrări sau companiei care detine drepturile de autor. Este interzisă, de asemenea, chiar şi după achiziţionare, publicarea lucrărilor pe diverse site-uri tip bază de documente (gen scribd.com sau altele asemănătoare), pe site-uri de socializare sau pe orice alte suporturi, fără un acord scris. Drepturile de distribuţie, atât în România, cât și în străinătate, aparțin în exclusivitate autorilor lucrărilor sau companiilor producătoare. În cazul în care descoperiţi că persoane rău intenţionate au încălcat drepturile de autor, vă rugăm să ne anunţaţi folosind telefoanele de contact sau adresa de email, iar noi vom lua în cel mai scurt timp măsurile legale ce se impun de la caz, la caz. Pentru că vrem să încurajăm respectarea drepturilor de autor pe internet, fiecărei persoane care descoperă un abuz în sensul celor menţionate mai sus, îi vom oferi gratuit o carte tipărită din stocul nostru! Pentru mai multe detalii privind drepturile de autor, accesati termenii si conditiile de colaborare! ÎNTREBĂRI FRECVENTE 1. Cine a elaborat (conceput) lucrările prezentate pe site-ul www.lucrări.ro? Toate lucrările in format tiparit şi/sau ebook, prezentate pe site-urile grupului nostru editorial, sunt concepute fie în redacţiile editurilor noastre, prin specialişti din diverse domenii de activitate - avocaţi, jurişti, economişti, ingineri etc., în decursul a peste 10 ani de activitate, fie de societăţile partenere, în special edituri de prestigiu axate pe domeniile juridic, economic, agricol, dar şi din alte ramuri de activitate. Nu expunem spre vânzare lucrări fără a respecta termenii şi condiţiile contractuale impuse de partenerii nostri ori fără respectarea legislaţiei în vigoare! De asemenea, pentru că nu de puţine ori s-a întâmplat să fim întrebaţi de către clienţi, facem precizarea că nu oferim la schimb lucrări din stocul nostru! 2. În ce format se predau lucrările comandate? Lucrările prezentate pe site-urile companiei noastre se predau fie în format tipărit, fie în format şi tipărit şi electronic, ori numai electronic (pe CD, în format Word şi/sau PDF), în funcţie de specificaţiile tehnice indicate pe pagina de prezentare a fiecărui produs. 3. Care este termenul de livrare al lucrărilor? Atât lucrările tipărite, cât şi lucrarile în format electronic se livrează, în măsura în care sunt pe stoc, în termen de cca. 2-5 zile lucrătoare, în funcţie de modalitatea de transport aleasă de dvs. (Servicii de transport rapid sau normal). Comenzile care nu pot fi onorate intr-un timp rezonabil datorita lipsei produselor din stoc, vor fi anulate si vom trimite, prin email, notificare catre client despre situatia apărută. Astfel de momente se pot ivi oricand, spre exemplu, din cauza epuizării lucrărilor solicitate la partenerii nostri contractuali (producatori, furnizori etc.). 4. În ce scop pot folosi o lucrare publicată pe site-ul dvs.? Lucrările publicate pe site-ul nostru se pot folosi în orice scop, atât timp cât se respectă legislaţia în vigoare privind drepturile de autor. Spre exemplu, se pot folosi, ca şi orice carte, ca sursă de documentare sau ca material educativ pentru aprofundarea unui anumit domeniu sau temă; se pot folosi la elaborarea propriilor lucrări, articole, referate etc. necesare în procesul educaţional; se pot folosi chiar si citate din lucrări, dar, bineînţeles, cu specificarea sursei de documentare. 5. Pot folosi o lucrare de pe site-ul dvs. ca şi lucrare de licenţă, de disertaţie sau de doctorat ? NU, nu puteti folosi ca atare lucrările prezentate pe site-ul nostru ca lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat etc. pentru că, în primul rând, aţi încălca drepturile de autor. Puteţi însă folosi lucrările editate de noi ca principală sursă de documentare, cu condiţia să specificaţi sursa, în notele de subsol, care trebuie să cuprindă: numele autorului lucrării, titlul lucrării, editura producătoare, anul editării şi pagina. De asemenea, lucrarea utilizată trebuie trecută la bibliografia finală a lucrării dvs. În al doilea rând, Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (publicată în Monitorul Oficial nr. 18 din 10 ianuarie 2011) interzice expres vânzarea/cumpărarea de lucrări de licenţă, disertaţie, doctorat sau alte asemenea lucrări ştiinţifice, prin dispoziţiile art. 143 alin. (5) stipulând că: "Este interzisă comercializarea de lucrări ştiinţifice în vederea facilitării falsificării de către cumpărător a calităţii de autor al unei lucrări de licenţă, de diplomă, de disertaţie sau de doctorat". Totodată noua lege a impus sancţiuni severe atât pentru cei care cumpără astfel de lucrări gata făcute cât şi pentru cadrele didactice, care nu se preocupă de asigurarea originalităţii lucrărilor pe care le coordonează. În aceste condiţii putem să formulăm şi câteva SFATURI şi/sau AVANTAJE: 1. Nu riscaţi exmatricularea sau alte sancţiuni cumpărând, spre exemplu, o lucrare de licenta gata facută, când puteţi să vă procuraţi foarte uşor cărţi şi alte documentaţii necesare concepute de profesionişti şi să vă elaboraţi singuri lucrările, asigurând astfel originalitatea muncii dvs. şi fără să riscaţi absolut nimic! Mai mult decât atât, aveţi şi avantajul că, la final, veţi şti ce aţi scris în propria lucrare şi veţi fi mai bine pregătit în vederea susţinerii acesteia. 2. Elaborând singuri proiectele veţi avea şi garanţia că ce aţi scris este corect, atât din punct de vedere noţional, gramatical etc., cât şi sub aspectul legislaţiei în vigoare! Cu titlu de exemplu, vă amintim că în cazul lucrărilor juridice, veţi găsi de vânzare pe internet fel şi fel de lucrări elaborate de neprofesionisti, redactate fără a se ţine cont de legislaţia în vigoare care în România este într-o continuă schimbare. În aceste condiţii cel mai bine este să folosiţi surse de încredere şi să verificaţi personal schimbările legislative! 3. Elaborând singuri lucrările veți evita încălcarea drepturilor de autor, dacă avem aici în vedere că majoritatea site-urilor care vând lucrări de licență, diplomă, disertație sau doctorat funcționează ilegal, prin punerea în vânzare fără niciun drept, a unor lucrări elaborate de alte persoane şi "adunate" de la profesori, secretariatele facultăţilor, centrele de copiere sau chiar de la firmele care asigură copertarea lucrărilor. Pentru mai multe detalii privind modul de elaborare al unor lucrări de ştiinţifice puteţi consulta ghidul de redactare şi tehnoredactare a unei lucrări ştiinţifice!
|
Compare Products
Pretul nostru: Lei (Ron) 31.00
Pretul nostru: Lei (Ron) 39.00
Pretul nostru: Lei (Ron) 190.00
|